
Sağlık Bilimleri Fakültesi'nin TÜBİTAK 2209 Proje Başarısı
TÜBİTAK Bilim İnsanı Destek Programları Başkanlığı (BİDEB) tarafından yürütülen 2209-A Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı kapsamında 2024/1 dönemi başvuru sonuçları açıklanmıştır.
Bu kapsamda, Sağlık Bilimleri Fakültesi öğretim elemanları danışmanlığında hazırlanan 13 öğrenci projesi, TÜBİTAK tarafından desteklenmeye uygun bulunmuştur.
TÜBİTAK 2209-A projeleri kabul edilen öğrencilerimiz ve akademik danışmanları:
- Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünden Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KILAVUZ’ un danışman olduğu “Kadın Öğrencilerin İnsan Papilloma Virüsü Enfeksiyonu ve Aşısına Yönelik Bilgi, Tutum ve Uygulamalarının Değerlendirilmesi” başlıklı proje. Yürütücü: Harun ER
-
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünden Dr. Öğr. Üyesi Mustafa KILAVUZ’ un danışman olduğu “Konteyner Kentte Kalan Kadınların Çocuk Sahibi Olma Motivasyonun İncelenmesi” başlıklı proje. Yürütücü: Mehmet Ali ACIBUCU
-
Artvin Çoruh Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi sosyoloji bölümünden Prof. Dr. Hatice KARAKUŞ ÖZTÜRK’ün danışman olduğu “Kadına Yönelik Şiddet Tutumları ve İlişkili Faktörlerin İncelenmesi” başlıklı proje. Yürütücü: İlayda DÜŞME
-
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünden Prof. Dr. Süleyman BAYRAM’ın danışman olduğu “Kadınların Sağlık Okuryazarlığı ve Geleneksel Tamamlayıcı Tıpa Yönelik Tutumları: Bilinç ve Tercihler Üzerine Bir Araştırma” başlıklı proje. Yürütücü: Muhammed Emre KAYA
-
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünden Prof. Dr. Süleyman BAYRAM’ın danışman olduğu “
Kadınlarda Cinsel Sağlık Okuryazarlığının Cinsel yolara Bulaşan Hastalıklardan Korunma Farkındalığına Etkisi” başlıklı proje. Yürütücü: Nuray KÖSE -
Artvin Çoruh Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünden Doç. Dr. Yalçın KANBAY’ın danışman olduğu “Netlessfobi Ölçeği Ergen Formunun Geliştirilmesi Ve Psikometrik Özelliklerinin İncelenmesi” başlıklı proje. Yürütücü: Neslihan DURMAZ
-
Artvin Çoruh Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünden Doç. Dr. Sedat BAHADIR’ın danışman olduğu “Hemşirelik Öğrencilerinde Edebi Merakın Meslek Algısı ve Merhamet Düzeyine Etkisi” başlıklı proje. Yürütücü: Ömer ASLANTAŞ
-
Artvin Çoruh Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Acil Durum ve Afet Yönetmeliği Bölümünden Dr. Öğr. Üyesi Osman YALAP’ın danışman olduğu “adın Çalışanların Kraliçe Arı Sendromu Algılarının İş Tatmini Ve Tükenmişlikle Olan İlişkisi”başlıklı proje. Yürütücü: Sümeyye BORAN
-
Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümünden Doç. Dr. Semiha AYDIN ÖZKAN'ın danışman olduğu ''Yurtta kalan üniversite öğrencilerinde menstrual yoksulluğun genital hijyen davranışlarına ve mental sağlığa etkisi'' başlıklı proje. Proje Ekibi: Şükran AKYÜZ, Fidan UĞURLU, Ayça Selin ÖZTÜRK
-
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünden Doç. Dr. Ceyda BAŞOĞUL'un danışmanlığında hazırlanan Hemşirelik Bölümünden ''Akran Eğitimi Yöntemi Yoluyla Verilen Psikolojik Sağlamlık Eğitiminin Deprem Deneyimlemiş Hemşirelik Öğrencilerinin Psikolojik Sağlamlık ve Psikolojik İyi Oluş Düzeylerine Etkisi'' başlıklı proje. Proje Ekibi: Zilan KARAÇALILAR (Yürütücü), Rezan HEJAZİ, Bilan AKDEMİR
-
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünden Doç. Dr. Ceyda BAŞOĞUL'un danışmanlığında hazırlanan ''2023 Kahramanmaraş Merkezli Depremlerin Ardından İki Yıl Sonra Sağlık Bilimi Fakültesi Öğrencilerinde Travma ve Algılanan Sosyal Destek Düzeylerinin İncelenmesi'' başlıklı proje. Proje Ekibi: Emine DOĞAN (Yürütücü), Ebru KAMAN, Ebru SEVİNÇ, Sultan AYDIN
-
Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümünden Doç. Dr. Tuba KOÇ ÖZKAN’ın danışman olduğu “Ebelik öğrencilerin mesleki aidiyetleri ve ahlaki duyarlılıkları ile saygılı annelik bakımı algısı arasındaki ilişkinin yapısal eşitlik modeli ile incelenmesi” başlıklı proje. Yürütücü: Eda Nur GÜLBEYAZ
- Sağlık Bilimleri Fakültesi Ebelik Bölümünden Arş. Gör. Ayşegül GEZER TEKDAL'ın danışmanlığında hazırlanan ''Kadınlarda İklim Değişikliği Kaygısının Sağlık Algısı ile İlişkisi'' başlıklı proje. Proje Ekibi: Nesrin ÇİÇEK, Hicret ÖZDEMİR